Tuesday, January 28, 2014

PHASE 2: PENGALAMAN SELEPAS MENGGUNAKAN EPHYRA BERSAMA BLOG KASIH ALEEYA


Salam, lama dah tak update blog, banyak sangat benda yang terjadi sepanjang hujung tahun 2013 & juga awal tahun 2014. Sesuatu yang tak dijangka. Bapa saudara sebelah ibu meninggal, disusuli pula dengan pemergian nenda tersayang 3 minggu kemudian. Al-Fatihah.

Sesiapa yang follow blog aku mesti tahu yang aku pernah  menang premium pack Ephyra. 
Alhamdulillah 23 Disember 2013, Premium Pack Ephyra yang mengandungi 30 sachet, telah selamat sampai ke tangan aku. So, bermula hari tu aku dah start consume ephyra satu sachet setiap hari, takde skip langsung! Aku ambil setiap pagi, sebelum g kerja. Kalau dulu aku pernah beli trial pack masa halalfest the mines, aku ade cakap yang ephyra ni mmg superbbb! memang aku puas hati! lepas guna 30 sachet ni (tanpa skip) aku nak cakap yang EPHYRA memang kebabommmm! SUPERBBB!Aku recommend this product kat sape-sape yang tengah mencari-cari produk kesihatan yang bukan setakat luaran je, malah dalaman juga.Kira all in one la, cantik, sihat, bertenaga.

Jom aku share pengalaman aku sepanjang sebulan ( 30 hari) menggunakan ephyra ni. Ingat, aku kongsi benda yang baik, bukan rekaan semata-mata..ini adalah hasil cabaran 30 hari bersama ephyra :

1. Kulit bertambah flawless, glowing, cerah serta sekata


aku ni memang kategori yang mempunyai masalah kulit yang tak sekata, orang cakap tona kulit tu tak seragam. Ade tompok-tompok..bila pakai bedak memang nampak sangat la tak sekata nya. Kulit kusam tu tak payah cakap la, kadang-kadang rasa segan gila bila tengok muka kawan-kawan tona sekata, glowing je. Lepas guna ephyra, alhamdulillah..aku nampak perubahan yang positif, kulit muka dah tak payah pakai foundation. Aku memang jenis yang tak suka mekap. YES! aku suka bila ade yang tegur "makin berseri sekarang ye, ko pakai ape wei...kongsi laa..kongsi laa..." Ya Allah, masa tu dalam hati aku dah macam "yeayyyy! aku dah jumpa penyelesaian kulit muka aku!!". Cuba tengok gambar kat bawah ni, yang tudung purple tu gambar sebelum aku consume ephyra, manakala gambar tudung pink tu gambar selepas sebulan aku consume ephyra ni. nampak sangat kan hasil nya. No edited ok! Dua-dua gambar ni aku ambik kat opis, tanpa flash ye.





2. Eye bag berkurang.


Aku ade anak kecik yang baru berusia 10 bulan, tidur memang tak pernah cukup la. eye bag tak payah cakap la. memang nampak sangat-sangat kualiti tidur tu takde. Sampai pernah bos tegur yang aku nampak sangat lesu! Now, bye-bye eye bag! Korang tengok la gambar kat atas tu! Teruk sangat kan eye bag tu! aku berterima kasih sangat-sangat kat oceanlife2u sebab bagi peluang kat aku cuba & rasai sendiri pengalaman menakjubkan ini!

3. Bibir Lembut & Lembab


Aku selama ni ada masalah bibir kering sebab aku sangat-sangat tak suka minum air! Opsss..bukan tak suka, tapi tak suka minum air banyak then terpaksa berulang-alik g tandas kat opis yang supeerrrr jauh! penat ok. That's why aku jadi tak suka minum air masak! Tapi lepas consume ephyra, bibir dah mulai lembab & lembut! dah takde lagi masalah kulit bibir terkopek, kering, berdarah! Ye, bibir aku memang kering sampai tahap berdarah ok. Alhamdulillah lepas minum ephyra ni, masalah tu dah selesai. Kalau tak sebelum ni dah macam-macam lip balm dan lipstik yang aku try semata-mata nak hilangkan bibir kering. Tapi tidak berkesan! Dalam masa sebulan penggunaan je, ephyra dah memberikan hasil yang menakjubkan, apatah lagi jika pengambilan nya berterusan kan. Ini yang buat aku berkobar-kobar nak teruskan pengambilan ephyra ni. Gambar bibir sebelum & selepas penggunaan ephyra. Yang atas sebelum, yang bawah selepas!



4. Kulit makin lembut & lembab.



Selepas menggunakan ephyra ni aku perasan yang kulit aku makin lembab gitu. kalau dulu..gores ngan kuku, memang nampak la kesan goresan tu. Nampak sangat kulit kering! pastu mula la mak bebel cakap kurang minum air la..bla..bla...bla..ehehe...tersedak mak kat kampung tu aku duk sebut-sebut nama dia.Sekarang ni memang bila gores ngan kuku takde kesan kekurangan air pun. Yang best nye ephyra ni, walaupun aku tak minum air masak sampi 2-3 liter sehari, kesan nya tip-top! En.suami pun puji cakap kulit lagi lembut je rasa dan dapat approval daripada en suami untuk proceed minum ephyra..=)



video
qiz ni memang pantang tengok shaker ephyra, tetiap hari berebut ngan dia.. sabar jela. kat sini pun kita dah nampak yang bukan setakat orang dewasa je suke & tertarik ngan ephyra ni, baby yang seusia 10 bulan pun suke ngan ephyra ni. tiap-tiap hari kena bagi qiz shake dulu..pujuk-pujuk cakap qiz nanti dapat jugak bila mama minum..nanti qiz dapat melalui susu mama..=)

bukan setakat kulit aku je yang makin glowing dan flawless, malah kulit si kecik qiz pun turut sama cerah, bersih, lembut dan gebu. sebab ape aku cakap camtu, sbb qiz masih breastfeed ngan aku, dan secara automatik nya qiz juga dapat kebaikan daripada apa yang aku minum dan consume.buktinya masa jumpa kengkawan kat opis lama, diorang tegur cakap..nape qiz makin putih & cerah. dulu takde pun cerah camni. seronok wei dengar orang puji anak makin cerah, gebu...yela, kulit baby tak tercemar ngan toksin lagi, masih terpelihara lagi kesuciaan nya..tu sebab cepat effect nye. Korang boleh tengok gambar qiz kat bawah ni k..ade peluang tak nak jadi duta kecik ephyra..?? ehehehe...






5. Susu makin bertambah


Yang ni memang dari dulu lagi memang aku akui sangat-sangat. susu badan melimpah-ruah, sejak aku consume ephyra ni. siap ramai yang pelik..'ehhh..kurus je, susu banyak pulak??'. aku hanya senyum jela. untuk informasi korang berat badan aku hanya 35kg sahaja! tapi mampu hasilkan susu yang banyak, dan hingga sekarang qiz masih minum susu mama. Oleh itu, untuk ibu-ibu di luar sana, mana yang risau takut-takut susu tak cukup untuk anak, risau tak mampu nyusu kan anak...boleh la cuba sekarang ephyra ni. jangan takut ye kakak-kakak semua, ephyra ni terbukti halal, mendapat kelulusan KKM dan berdaftar serta selamat untuk ibu menyusu.

6. Selera makan anak bertambah


sebelum aku consume ephyra ni, qiz jenis yang takde selera makan. risau aku. nurse dekat klinik kesihatan setiap kali checkup bulanan asyik bebel cakap aku tak bagi anak makan. sedihhh OK! hakikatnya aku dah try bagi makan, tapi si kecik qiz ni makan sikit sangat-sangat.pernah dalam sebulan tu qiz hanya naik 100 gram sahaja. terduduk aku masa nurse timbang qiz. sedih tak payah cakap la. aku ngan en suami dah mula risau. lagi-lagi bila nurse cakap kalau berat tak naik-naik...nanti kena refer kat hospital. sedih + risau tak yah cakap la. Lepas seminggu aku consume ephyra, aku nampak perubahan positif kat qiz, makan bertambah-tambah. tiap kali masak, memang dia habis makan! baby sitter pun cakap qiz selera tinggi. seronok bukan main aku dengar. lepas seminggu tu, aku saje-saje bawak qiz g timbang kat klinik swasta, amazing ok..daripada 6.0 kg..berat qiz naik ke 7.0 kg! happy okeee..walaupun anak orang lain naik lagi banyak, bagi aku 1kg satu minggu dah cukup buat aku hilang rs risau. Now, tak tau dah bape berat dia, 29 Januari nanti timbang untuk 10 bulan punya..!

7. Sentiasa bertenaga

sepanjang cabaran 30 hari bersama ephyra, aku memang langsung tak makan dari pagi sampai petang. pagi aku just minum sepeket ephyra, then aku langsung tak sentuh makanan lain selain air masak. aku nak cabar diri aku dan nak buktikan yang ephyra memang betul-betul bagi tenaga kat aku. dan korang tau, memang betul..aku sentiasa bertenaga, takde rasa lapar langsung! malah balik dari kerja siap boleh masak, basuh baju, lipat baju lagi. So, sape-sape yang selalu rasa lesu, penat, tak bermaya je, sangat-sangat digalakkan ambil ephyra ni. selain daripada anda akan sentiasa cergas, anda juga akan dapat kebaikan-kebaikan lain lagi.

8. Rambut kurang gugur dan makin lembut

Rambut aku dah takde gugur sangat dah sekarang ni. kalau dulu, memang tiap kali lepas mandi for sure, penuh rambut kat lantai bilik air. Now, bila sikat pun..takde gugur sangat dah rambut. Makin lama aku consume ephyra aku yakin masalah keguguran rambut ni akan hilang terus!

Ok, banyak lagi kebaikan yang aku dapat daripada ephyra ni, tapi aku taknak la taip panjang-panjang, takut nanti korang bosan pulak kan baca. Senang cerita, kalau nak tau kebaikan & kelebihan ephyra ni..cuba dan rasai la sendiri. Pada aku sape yang takut-takut nak cuba tu memang rugi la. Lambat anda buat keputusan, lambat la anda tau kebaikan nya.

Sebelum tu aku nak tukar statement aku yang pernah dulu aku cakap ephyra ni mahal. Sebenar nya kalau dikaji semula, mana ade mahal pun. Ephyra ni antara minuman kesihatan yang paling murah, mudah, cepat, dan berkesan yang pernah aku cuba.Kenapa aku cakap murah???? okeyyy...jom aku bantu korang buat kira-kira ye..aku pernah ambil produk C***LY*T, dan juga pernah ambil produk S*E yang digembar-gemburkan hasil nya.Tapi pada aku masih tak dapat menandingi kehebatan ephyra.

Ephyra :

Sekotak = RM197 (30 sachet)
1 Sachet = RM197 / 30 = RM6.57 sachet (15 gram)
1 Gram =  RM0.44

Ringkasan : satu sachet ephyra mengandungi 15 gram berat dengan harga RM6.57 sahaja. bermakna korang hanya kena spend RM6.57 sehari untuk dapatkan hasil nya. Sekotak untuk sebulan sudah cukup!

C***LY*T

Sekotak = RM60 (15 sachet)
1 Sachet = RM60 / 15 = RM4 ( 3 gram)
1 Gram = RM1.33

Ringkasan : satu sachet hanya mengandungi 3 gram sahaja. Harga satu sachet jatuh RM4. Satu kotak hanya ada 15 sachet, Jadi untuk consume this produk korang kena beli 2 kotak baru dapat 30 sachet. Harga untuk 2 kotak = RM120. Kalau korang hanya tengok dari segi harga for sure korang akan cakap C***LY*T lagi murah daripada ephyra. Tapi sebalinya korang tertipu, sebab nya..ephyra satu sachet = 15 gram, tapi C***LY*T satu sachet = RM4, jikan nak dapat kan kuantiti yang sama macam ephyra...korang nak kena spend sebanyak ini :

1 sachet = RM4( 3 gram)
3 gram * 5 = RM4 * 5 ( 15 gram) = RM20!!

Jadi korang nampak tak??? Satu sachet ephyra ( 15 gram) hanya RM6.57 sahaja. Kesan cepat sebab kuantitinya besar berbanding C***LY*T yang satu sachet hanya mengandungi 3 gram sahaja. Jika nak dapatkan kuantiti yang sama dengan ephyra (15 gram), korang kna spend RM4 * 5 = RM20, untuk dapatkan 15 gram produk C***LY*T. Jadi, korang faham tak??? Itu la salah satu cara aku nak bagi kesedaran kat korang bahawa Ephyra ni adalah paling murah..dan memang murah sangat-sangat tau.. Kesan pulak memang mantappp!. Kalau tak paham boleh tinggalkan komen OK. nanti aku explain panjang lebar lagi.

Aku memang akan teruskan consume ephyra ni sampai bila-bila. Itu aku pasti. Jadi kepada yang belum celik mata lagi tentang kebaikan ephyra ni cepat-cepat la celik ye. Rugi kalau korang tak ambil peluang dengan produk sebagus ini. Aku tak suka menipu, dan aku memang jenis yang cerewet. bila aku cakap hebat...berbaloi-baloi...memang betul ok. 



model santai bersama ephyra. ini bukan tipu-tipu. Ini betul-betul. qiz baru lepas nangis sebab mama tarik shaker ephyra kepunyaan nya. Mama kena tunggu dia leka dulu baru dapat minum.

Sesiapa yang berminat untuk dapatkan ephyra pada harga terbaikkk...boleh contact no. kat bawah k...

016-2126420

@

014-5259353 

ATAU

boleh beli direct terus dari oceanlife :

email
info@oceanlife2u.com

instagram : @ephyra2u






3 comments :

Nur Madihah said...

Waw wah wah! Memang nampak perubahannya! Jelesnya. heheh. Cantik kulit and bibir akak. ^_^
Si comel pun turut menjadi model. :)
Vtw, jemput join GA saya
http://madihahdaisy.blogspot.com/2014/01/1st-anniversary-giveaway-by-madihah.html

IzZa HaDi said...

Hi all!
Berminat nak mencuba Ephyra?

Beli Ephyra dengan HARGA PROMO (Muraaaahhh sangatt!!) dan dapatkan FREE Body Shop shower cream 250ml / body butter 50ml!

Seriously, grab this GREAT deal! Sementara stock masih ada!

Yours truly,
Izza (Pengedar Sah Ephyra)
0192198619
izza_grrl@hotmail.com

aNa LiEyA said...

hai all.
sy adelah pengguna setia ephyra..
dan juga dealer berdaftar ephyra..
hampir 10 kotak sy minum since pntang bln 3.
alhamdulillah..
byk perubahan.
boleh visit ig sy anamarliana.
dptkan ephyra utk pakej februari
atau sms sy 0109828056